קידום ממומן בגוגל
הביטוי לניצחון
אחת הדרכים החשובות והיעילות ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים היא באמצעות פרסום מקוון. גוגל מספקת למפרסמים גישה למגוון רחב של פורמטים של פרסום מקוון, כולל מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידאו ומודעות מדיה עשירה אינטראקטיביות.
נוכחות בגוגל בעידן של היום הינה מרכיב משמעותי עד קריטי בפרספקטיבה של כל עסק לטווח המיידי ובטווח העתידי. רוצים תנועה לאתר? לידים? לקוחות? המרות?
הדבר הראשון שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם אתם מופיעים בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את המוצר/ שירות שלכם? בזמן שאתם קוראים את השורות האלו מתבצעים מיליוני חיפושים בגוגל כאשר חלק נכבד מהם מכוונים למוצר/שירות אותו אתם מספקים.
עכשיו השאלה היחידה שנותרה היא האם אתם נמצאים איפה שהקהל שלכם מחפש?
YOUR DAY EVERYDAY
אז מהי בעצם מערכת הפרסום הממומן של גוגל?
מערכת הפרסום והקידום הממומן של גוגל נקראת Google ads.
גוגל מציעה שירותי פרסום וקידום ממומן לעסקים שרוצים ליצור קמפיין מודעות למוצרים/שירותים שלהם ולהגיע לקהל ממוקד אשר מביע עניין במוצר/שירות לפי שאלת חיפוש, או הצגת מודעות מדיה באתרים אשר שותפים בתכנית הפרסום של גוגל אדסנס. מודעות מדיה מוצגות לגולשים ע"פ נתוני גלישה והיסטוריית החיפושים שלהם ברשת.
פלטפורמת הפרסום של גוגל מאפשרת למפרסמים להגדיר תקציב, למקד קהלים ספציפיים ולמדוד את האפקטיביות של מודעות בזמן אמת.
החלק הטוב הוא שמשלמים רק עבור קליקים על המודעה שלכם, והמשמעות שמשלמים רק על גולשים אשר מביעים עניין במוצר/שירות אותו העסק מציע.
למה פרסום בגוגל כל כך מצליח
הגדרת תקציב פרסום
פלרטפורמת הפרסום של גוגל מאפשרת קביעת תקציב פרסום, ניתן להגדיר את תקציב הפרסום החודשי והיומי ויש אפשרות לבצע שינויים בתקציב במהלך הקמפיין.
בחירת קהל יעד
ניתן לברור את קהל היעד, לפי מילות מפתח, מיקומים, גילאים, תחומי עניין, וקהלים דומים לסוג הקהל המבוקש. גוגל תסנן את סוגי הקהלים לפי נתוני גלישה של והאתרים בהם ביקרו.
שיווק מחדש
קמפיין שיווק מחדש, יכול להיות יעיל מאוד לשיפור נתוני המרה, קמפיין רימרקטינג מאפשר להציג מודעות לקהל אשר כבר ביקר באתר, ובעמודים אסטרטגיים באתר והתאמת המודעות בהתאם לסוג הקהל.
מודעות מותאמות לקהל יעד
המודעה מהווה את הגירוי והטריגר להקלקה ומשיכת קהל היעד לאתר, במערכת הפרסום של גוגל ניתן להתאים מודעות מותאמות לכל סוג קהל ולקבוצות מודעות לפי מילות מפתח אשר מפעילות אותן.
פרסום ממוקד
שיווק בגוגל מאפשר להגיע לקהל גולשים ממוקד אשר הביע עניין במוצר/שירות מסויים,עצם זה שגולשים ביצעו את החיפוש הופך אותם לקהל ממוקד ובפוטנציאל גבוהה לכוונת רכישה.
מיתוג העסק
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על רכישה של מוצר/שירות היא אמון הצרכן. נוכחות בגוגל וברשת המדיה של גוגל, מעצימה את המותג, ומגבירה משמעותית את האמון בין הצרכן לעסק.
המסע לקמפיין חיפוש מוצלח בגוגל?
הצעד הראשון ביצירת מסע פרסום מוצלח הוא זיהוי קהל היעד – חשוב לדעת מי קהל היעד ולפלח אותו בצורה אופטימלית בכדיי לברור את את אסטרטגיית הקופי והקראייטיב הנכון ביותר בכדי ליצור מודעות מגרות אשר יענו על צרכי הלקוח.
הצעד הבא הוא ביצוע מקיף של מחקר מילות מפתח, ובחירת מילות המפתח שיפעילו את המודעה, במחקר מילות המפתח חשוב לבדוק גם את העלות לכל מילת מפתח, ולבנות אסטרטגייה נבונה, של התקציב למילות מפתח אשר יופעולו, במחקר מילות המפתח יש גם לקחת בחשבון אם ישנן מילות מפתח ממוקדות לפעולה ( רכישה, המרה) ולבחור את התקציב בהתאם. בנוסף יש להוסיף לכך גם את מילות המפתח השליליות אשר בחירתם תגרום לאי הפעלת המודעה.
השלב הבא יצירת קבוצות מודעות – מתוך מחקר מילות המפתח מומלץ לבחור קבוצות מילים בעלי משמעות זהה ומפנות לאותו עמוד ולחלק אותן לקבוצות מודעות אשר לכל קבוצת מילים תהיה מודעה מותאמת לשאלת החיפוש.
בשלב שלאחר מכן מומלץ ליצור מודעות A/B TEST וקריאה לפעולה – כדאי ליצור כמה סוגי מודעות אשר מתבססות על שפת המותג וקופי וקרייאיטיב אשר מותאם לקהל היעד, אך מומלץ לייצר יותר ממודעה אחת לכל קבוצת מילים, בכדיי לבחון לאיזה מודעה יש יותר היענות וקליקים, חשוב מאוד שבכל מודעה תהיה הנעה לפעולה שתגרה ותסקרן את הגולש ותגרום לו להקליק על המודעה.
השלב האחרון מצריך מעקב אחר תוצאות הקמפיין וביצוע אופטימזציה לקמפיין בזמן אמת, כחלק מהמעקב אחר ביצועי הקמפיין אלו פעולות האופטימזציה הנפוצות: שינויים בתקציב, הוספת מילות מפתח שליליות, סידור של היררכיה חדשה של מילים לפי ביצועים והתאמת התקציב אליהן, שינויי קריאייטיב, שינויי קהלים ועוד פעולות אשר קשורות: למועדים בשנה, מבנה הקמפיין, ושיפורים מיתוגיים של הקמפיין.
המפתחות לקידום ממומן בגוגל
1) שימוש במילות המפתח נכונות אשר מתאימות למוצר/שירות: מילות מפתח הן החלק החשוב ביותר בכל מסע פרסום. אתה יכול להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל כדי למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר עבור מסע הפרסום שלך.
2) ודא שהמודעות שלך רלוונטיות: אתה רוצה שאנשים ילחצו על המודעות שלך, אז ודא שהן רלוונטיות למה שהם מחפשים. לדוגמה, אם אתה מוכר מיתרי גיטרה, אל תפרסם באתר על מכוניות.
3) אופטימיזציה לדף הנחיתה: דף הנחיתה צריך להיות רלוונטי למה שאנשים רואים במודעה שלך, ולהכיל קריאה לפעולה שמעודדת מבקרים לקנות, להתקשר או להשאיר פרטים.
4) ניתוח ומדידת תוצאות: יש לבדוק טקסט ותמונות שונים במודעות, ולמדוד אילו מהם משיגים את התוצאות הטובות ביותר.
הקמפיינים בהם אנו מתמחים
ישנם מגוון סוגי קמפיינים אשר גוגל מציעה בכדיי לקדם עסקים בגוגל, סוגי הקמפיינים ופאנל השיווק צריך להיות זה שישרת את העסק בצורה האופטימלית ביותר. קצת על סוגי הקמפיינים אשר אנו ב-IN2A MARKETING מתמחים בהם:


קמפיין ברשת החיפוש
יש יותר מ-2.3 מיליארד גולשים שגולשים בגוגל מדי יום ביומו.
למה לא להפוך את האנשים האלה ללקוחות שלך? IN2A MARKETING יעזור לך לעשות בדיוק את זה, עם יעוץ והכוונה של העסק שלך אנו נדע לגבש אסטרטגית חיפוש אינדיוידואלית שתתאים בדיוק לעסק שלכם.
אנו נעזור לך להקים מסע קידום ממומן במנוע החיפוש הגדול בעולם, לעקוב אחר הביצועים שלו ולבצע אופטימיזציה שלו כדי להפוך למחולל לידים יעיל שמציב את העסק שלך מול קהל היעד שלך בכל פעם שהם מחפשים. אנו נבנה קמפיין חיפוש הכולל:
– הגדרת תקציב פרסום מדויק במערכת הפרסום של גוגל
– מחקר מילות מפתח ובחירת המילים המתאימות ביותר לעסק.
– ניתוח קהלים ובניית סדר היררכי של קהלי היעד.
– התאמת תקציב למילות מפתח מעודדות רכישה.
– תוכן וקופי איכותי מרתק, מגרה ,אפקטיבי ובעיקר מניע לפעולה.
– בניית דפיי נחיתה
– מעקב יומי ומדידת תוצאות, אופטמיזציה מלאה לקמפיין ושיפור יחסי הקלקות, המרות באתר.


קמפיין ברשת המדיה
רשת המדיה של Google היא דרך מצוינת להפוך את המוצרים או השירותים שלך לגלויים יותר באינטרנט. רשת זו אידיאלית כדי להגיע ללקוחות שמחפשים באופן פעיל את המוצר או השירות שלך.
המטרה של רשת המדיה היא להציג מודעות מדיה ( באנרים, וידאו ומודעות אינראקטיב) להציג אותם באתרים אשר מהווים חלק המרשת של גוגל אדסנס ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים.
מעבר לתרומה של רשת המדיה ככלי להגדלת התנועה לאתר והגדלת הכנסות, רשת המדיה היא כלי מיתוג עוצמתי ביותר שמגביר את נוכחות המותג שלכם ברשת ומגביר את אמון הצרכן במותג.
קמפיין מדיה בגוגל עם IN2A MARKETING מתבססת על אסטרטגיה דיגיטלית הכוללת את:
– סוג הלקוחות הפוטנציאלים של העסק.
– מחקר צרכני ובניית פרופיל לקוח.
– בחירת סוגי המדיה בה יוצגו המודעות
– עיצוב תוכן וקריאייטיב תואם לפרופיל הלקוח והערכים של העסק.
– התאמת מודעות מדיה למכשירים (טלפון נייד, מחשבים, טאבלטים)
– אופטימזציה ומעקב אחר ביצועי הקמפיין.


קמפיין גוגל רימרקטינג
קידום ממומן מסוג רימרקטינג הוא סוג של פרסום שממקד לאנשים שביקרו באתר.
סוג זה של שיווק מכונה לעתים קרובות "טירגוט מחדש". המטרה של קמפיין שיווק מחדש היא להגדיל את הסבירות שמישהו שקיים אינטראקציה עם המותג שלך ישוב לאתר ויבצע רכישה/המרה. קמפיין שיווק מחדש מצויין ללכידת לידים ולקוחות והחזרת לקוחות חמים לאתר.
בקמפיין רימרקטינג ניתן לפלח את הקהלים לפי העמודים והפעולות אשר נעשו באתר:
לקוחות קיימים,לקוחות אשר נטשו סל קניות, נטישת עמוד תשלום, תזכורת על מוצרים או ביקורים בעמודים אסטרטגיים אשר גולשים התענינו בהם.
הצגת מודעות אשר מותאמות לפילוח הקהל, קופי וקראייטיב מתאימים והנעה ברורה לפעולה הינם מרכיבים קריטים ואסטרטגים ליצירת הגירוי והחזרת הלקוחות הפוטנציאלים.
כדאי לזכור שמדובר בקהל אשר כבר הביע עניין במוצר, וגירוי מחדש, הסרת ספקות, שינויי מחירים שירותים וכל מסר אשר תרצו להציג לאותו סוג קהל יכולים לשפר משמעותית/ לעשות קסמים ביחס ההמרות.


קמפיין גוגל שופינג
קמפיינים בגוגל שופינג הם דרך מצוינת להגיע ללקוחות שמחפשים מוצרים בגוגל. הקמפיין נוצר על ידי הקמת חשבון Google Merchant Center והעלאת פיד המוצרים.
קמפיינים של קניות בגוגל פועלים על ידי קידום מוצרים לקונים שמחפשים אותם בחיפוש Google, בתמונות Google ובנכסים אחרים כמו YouTube וכדומה.
מודעות שופינג בגוגל מתומחרות לפי מחיר לקליק, כלומר התשלום מתבצע רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך ומבקר באתר.
זהו קמפיין קניות נהדר עבור קמעונאי שרוצה להגביר את המודעות למוצרים שלו, או להביא תנועה לאתר שלו.
כאשר נתחיל לעבוד אלו הצעדים הראשונים שנעשה:
– נפתח לכם חשבון Google Merchant.
– נבצע הטמעה של טאגים ומעקב המרות.
– נמיין נסנן ונבחר יחד איתכם מוצרים לקמפיין בהתאמה לתקציב הפרסום ונסדר היררכית מוצרים.
– נבחר מילות מפתח להפעלת המודעות.
– נייצר מודעה ממירה, הכוללת את שם המותג, כותרת מוצר ואפשרויות שילוח.
– נבצע מדידות על בסיס יומי ואופטימזציה לקמפיין במטרה להוזיל עלויות.
– נקבע לקפה בסוף החודש, בכדיי למדוד את התוצאות ונראה אם החיוך שלכם יהיה רחב או רחב מאוד.
אז איך אנחנו הולכים לטרגט את הקהל שלכם?
אפשרויות מיקוד מודעות של גוגל הן דרך מצוינת להשיג תנועה רלוונטית יותר לאתר.
יש הרבה אפשרויות איך למקד את הקהל, והאופציה הטובה ביותר היא בדרך כלל זו שהכי רלוונטית לעסק, ושילובים של מגוון פרמטרים על מנת להגיע לקהל המדויק ביותר לעסק שלכם, בעלות הנמוכה ביותר. אפשרויות הטירגוט הפופלריות בגוגל הן:
דמוגרפיה ותחומי עניין
זיהוי מאפיינים של קהל העסק יעזרו בפילוח הנתונים הדמוגרפיים ותחומי העניין וימקדו את קהל היעד.זיהוי מאפיינים של קהל העסק יעזרו בפילוח הנתונים הדמוגרפיים ותחומי העניין וימקדו את קהל היעד.
מכשיר
יש אפשרות להציג את מודעות רק במכשירים ניידים, מחשבים שולחניים, טאבלטים, או להגדיר כך שתוצג אותה המודעה בכל מקום.
מיקום
מיקוד קהל היעד לפי איזורים בו מסופקים שירותי העסק.
מגדר
ניתן לפלח את קהל היעד לפי גברים/נשים.
למה נוכחות בגוגל הוא הליבה של כמעט כל עסק מצליח
גוגל היא מערכת הפרסום הגדולה בעולם ומספקת את הקהל הממוקד ביותר, עסקים אשר מצליחים להתבלט בגוגל, הם בעלי פוטנציאל גבוהה להגדלת התנועה באופן משמעותי אל האתר, להגיע לקהל ממוקד ובעל עניין אשר מחפש את המוצר/שירות בשאילתת החיפוש, ושיפור כמות ההמרות ורווחיות העסק.
יחד עם זאת ישנה חשיבות מכרעת על איכות הקמפיין, איכות המודעות, קריאייטיב איכותי, קופי מדויק, מחקר שוק פרסומי, מחקר המתחרים
ובדיקה של עלויות הפרסום במטרה להגיע ל ROI (החזרה השקעה ) חיובי.
שאלות נפוצות
מסעות פרסום של תשלום לפי קליק (PPC) מאפשרים למפרסמים לשלם עבור מודעה ספציפית שתוצג בדפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל. אם משתמש לוחץ על המודעה, אזי המפרסם יחויב בסכום כסף מסוים לפי מספר הקלקות שקיבל. PPC גם מאפשר למפרסמים להגדיר תקציבים שונים ולבצע אוטומטית כמה הם מוציאים על סמך נפח הקליקים שהמודעות שלהם מקבלות
ישנה אפשרות לתזמן את זמן המודעות לפי שעות בם תרצו שהמודעה תפעל, להרבה מאוד עסקים תזמון המודעות הוא משמעותי ביותר.
ניתן ואף חשוב מאוד לבחור מילות חיפוש מפתח שליליות בכדיי לא לבזבז תקציב על מילות מפתח שאינן רלוונטיות, גם במהלך הקמפיין יש להסיר שאילתות חיפוש לא רלוונטיות..
עוד שירותי קידום
צ'ק אאוט אחרון לפניי שממריאים
העסק שלך ממריא בעוד...