עולם ה- SEO בעידן הבינה המלאכותית

תוכן עניינים

מנועי החיפוש משתנים בצורה משמעותית וכדאי מאוד להפנים את זה מהר ככל הניתן, ברוכים הבאים לעולם החיפוש המופעל על ידי AI, שבו המירוץ מתחמם והשינוי הוא בלתי נמנע. כבעליי עסקים, יוצרי תוכן, בוני אתרים, אנשיי שיווק ומקדמי אתרים, חשוב להבין כיצד ההתפתחויות האחרונות משפיעות על התעשייה ומה כל אחד יכול לעשות כדי להתעדכן בעולם הדיגיטלי החדש.

ההיסטוריה של גוגל עם בינה מלאכותית

בואו נסתכל מקרוב על ההיסטוריה הארוכה של גוגל עם AI. בכל פעם שמנוע החיפוש מציג טכנולוגיית AI, יש זעקה. אבל חשוב לזכור שההתקדמות הזו היא צעד גדול קדימה. כעת אנו מצפים מגוגל להבין מה אנחנו מחפשים במקום רק להתאים מילות מפתח לתוכן.

יחד עם זאת, עדיין יש חששות לגביי תוכן ספאמי והצפה של הרשת. חשוב מאוד לדעת שלפי הצהרה של גוגל היא אינה מתנגדת לתוכן AI אך כן תתנגד לתוכן ספאמי ולא רלוונטי לגולש, וכאמור בעזרת שילוב כליי AI במנועי החיפוש יהיה לה גם פוטנציאלית אפשרות רחבה יותר לטרגט ולאתר תוכן ספאמי ולהעניש את האתרים אשר מייצרים אותם ומן העבר השני לתגמל את אלה שמשקיעים בתוכן איכותי במקום לחפש קיצורי דרך. חשוב מאוד לזכור שבעזרת בינה מלאכותית והוראות (פרומפטים) מדוייקות לכליי הבינה המלאכותית ניתן לייצר גם תוכן רב ערך, וגם איכותי ומתקדם ביותר ולהתקדם בעזרתו לדירוגים הכי גבוהים במנועי החיפוש.

עולם התוכן החדש יתמקד יותר בחיפוש סמנטי

חיפוש סמנטי (או חיפוש "משמעותי") הוא עדיין התפתחות חדשה ולעתים רחוקות, מובן במלואו. אבל ההתפתחויות האחרונות של גוגל, כמו בארד, מנוע חיפוש המופעל על ידי בינה מלאכותית, הופכות את התהליך לעוד יותר מתוחכם ויעיל. אנשים רבים חוששים ממנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית מכיוון שהוא חדש ואנחנו לא יודעים למה לצפות ממנו. אבל חשוב לזכור שפחד הוא בדרך כלל לא הגיוני ולרוב מבוסס על אינסטינקטים הישרדותיים וזה מתבטא גם בעולם העסקים. לכן חשוב לאמץ את הכלים ולהבין את הפתרונות שהם יכולים לייצר ולאמץ את השינוי ובהתאם להתאים את האתרים והמערך השיווקי בהתאם. הכי חשוב לדעת לאמץ את השינוי לראות את ההזדמנות והפתרונות לקהל היעד שלכם.

 

כיצד לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש בשילוב בינה מלאכותית

בכדיי לבצע אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש מבוססים בינה מלאכותית, כדאי להתמקד בשאילת שאלות ולענות עליה. במקום להתרכז רק בחיפוש המסורתי שממוקד על מילות מפתח, חשוב לקחת בחשבון שאנו משוחחים עם גוגל או בינג בחלק מהמקרים באותו שפת שיחה איתה אנחנו מתקשרים עם בניי אנוש והחיפושים שלנו הופכים להיות הרבה יותר ממוקדים ומדויקים לגביי המוצר/שירות אותו אנו מחפשים. במקום לראות קטעים או מודעות של תוצאות חיפוש, אנו רואים תשובות כתובות במשפטים מלאים. לכן חשוב להתמקד בנראות האתר אך גם חשוב מאוד להתמקד שהאתר יוכל לרכז הרבה תוכן ומידע על מוצרים/שירותים שלנו בממשק שגם יהיה נוח למשתמש.

 

 ITS TIME TO

  ROLL YOUR BUISNESS AND START GETTING

IN 2 ACTION

אהבת? שתף שיהיה לנו כייף

לעסק שלך מגיע את הטוב ביותר

שיווק בדיגיטל

עוד במגזין הדיגיטלי

פופאפ

דברו איתנו ונפתח לכם עולם שלם של רעיונות לעסק