מכירות ושיווק: כוחה של סינרגיה

תוכן עניינים

מכירות ושיווק הם שני כוחות דינמיים שמתחברים יחד ליצירת ברית אדירה בכל עסק מצליח. הם עובדים יד ביד למען מטרה משותפת: יצירת הכנסות.
למרות שהם עשויים להיראות שונים זה מזה,המציאות היא שהם שלובים זה בזה. למעשה, ניסיון באחד יכול לספק תובנות חשובות המועילות עבור האחר.

הסינרגיה בין מכירות ושיווק

מכירה טובה היא אמנות שכוללת שכנוע רעיוני של לקוח פוטנציאלי לבצע רכישה ללא צורך בשכנוע אגריסיבי אלא רק בשאלות נכונות ללקוח לגרימת ההבנה של הלקוח מדוע המוצר/ שירות שלכם חיוני בשבילו. זה דורש בניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, הבנת נקודות הכאב והרצונות שלהם, ומתן הפתרון הנכון.
שיווק, לעומת זאת, כרוך ביצירת מודעות גירוי ועניין במוצר או בשירות, באופן רחב יותר אך מדויק מאוד והעברת המסרים של העסק לקהל היעד הפוטנציאלי ביותר והרחבתו ,פיתוח הצעות ערך, מיתוג העסק, בניית אמון ראשוני ומיתוגי בניית מערך תקשורתי עם הלקוחות במדיות השונות וקידום המוצר/שירות בערוצים שונים.

הסינרגיה בין מכירות ושיווק מדהימה. כאשר שני הכוחות הללו מסונכרנים, התוצאות יכולות להיות יוצאות דופן. ככל שתהיו מנוסים יותר במכירות, כך תוכלו לתרום יותר למאמצי השיווק של העסק להגיע ליעדים. וככל שמערך השיווק שלכם יהיה טוב מדויק ומסונכרן עם אנשי המכירות כך יהיה קל ופשוט יותר לאנשי המכירות לבצע את המכירה שמתבססת על התהליך הפרסומי שהלקוח עבר עד שהגיע למחלקת המכירות.

סינרגיה זו יכולה לספק הבנה מקיפה של מסע הלקוח וכיצד הם עוברים מחוסר מודעות למוצר להיות לקוח נאמן.

הבנת משפך השיווק המפתח של אנשי המכירות

משפך השיווק הוא מודל המתאר את המסע של לקוח, משלב המודעות ועד לרכישה הסופית, היא כוללת ארבעה שלבים: מודעות, עניין, רצון ופעולה.כאשר ישנה הבנה עמוקה של המשפך השיווקי, יותר פשוט לבצע התאמות מדויקות יותר לקהל היעד ולהניח לאנשי המכירות קהל חם וממוקד יותר.

בהרבה מאוד עסקים במחלקת המכירות אינם מודעים למסע הלקוח ועל הדרך שהוא עבר עד שהגיע אליהם בתור ליד, כדאי ומומלץ שאנשי המכירות יכירו את המשפך השיווקי ומסע הלקוח, ובכך אנשי המכירות יכירו את הבעיה של הלקוח, מה הניע אותו ובאיזה שלב של המשפך השיווקי הלקוח הגיע, אפשר להבין מכך – את המסרים שהלקוח קיבל, לבנות שיחה מדויקת יותר ומערכת אמון חזקה יותר עם הלקוח.

הבנת המשפך השיווקי והתהליך אשר עבר  הלקוח יכולה ליצור סינרגיה נכונה בין אנשי השיווק לאנשי המכירות ולהוביל ליצירת אסטרטגיית שיווק ומכירה טובה ובריאה יותר עבור העסק, משיכת הלקוחות הנכונים בזמן הנכון ולהגיע לאנשיי המכירות ממוקדים ומכוונים לרכישה.

יצירת מודעות מהדהדות ומותאמות לאנשי המכירות

קשר ישיר בין מחלקת השיווק למחלקת המכירות יכול לייצר דאטה מדהימה של התנגדויות וחששות אצל לקוחות שאפשר לשפר עוד במסרים הראשוניים שהלקוח מקבל ממחלקת השיווק, ובכך לבטל חלק מההתנגדויות הקיימות אצל חלק ניכר מקהל היעד כבר בתהליך השיווק, ברגע שמבינים את נקודות הכאב, הרצונות והתנהגות הקנייה של סוגי הקהלים שלכם. ניתן למנף את הידע הזה ליצירת מודעות ומסע פרסומי מותאם יותר לצוותי המכירות.

לדוגמה, אם אתה יודע שקהל היעד מחפש תכונה מסוימת או שקיימים אצלו חששות מסוימים הקשורים במוצר, ניתן להתאים את המודעות כדי להדגיש את התכונה או לענות על הפחדים של הלקוח עוד בשלב הפרסומי ובכך להגיע לנציגי המכירות הרבה יותר מוכן.
זה יעזור להפוך את המודעה לרלוונטית ומושכת יותר לקהל היעד, ובכך להגדיל את הסיכויים לבצע מכירה.
בסופו של דבר צוותי השיווק ונציגי המכירות פועלים למען מטרה משותפת של יצירת הכנסות. כאשר הצוותים הללו מסונכרנים, הם יכולים להשיג תוצאות מצוינות.

לסיכום, בכדיי ליצור מערכים טובים יותר בעסק, כדאי לבצע התאמות אחת לתקופה בין אנשי המכירות והשיווק ואפילו סוג של סיעור מוחות בכדיי ללמוד את הלקוחות שלכם לעומק, ברגע שיש סינרגיה שעובדת כמו פינג פונג חיובי בין מחלקת השיווק למערך המכירות ניתן להגיע לתובנות מדהימות אשר בעזרתן ניתן לייעל את המערכים ולהביא ללקוחות שלכם את הפתרונות הטובים ביותר ולהזניק משמעותית את כמות הרכישות של העסק.

 

 ITS TIME TO

  ROLL YOUR BUISNESS AND START GETTING

IN 2 ACTION

אהבת? שתף שיהיה לנו כייף

לעסק שלך מגיע את הטוב ביותר

שיווק בדיגיטל

עוד במגזין הדיגיטלי

פופאפ

דברו איתנו ונפתח לכם עולם שלם של רעיונות לעסק